Obchodné strediská a kasína majú okrem hlavnej podstaty zisku spoločnú aj podvedomú stratégiu, ktorou docielia, aby zákazník u nich nakúpil, respektíve minul čo najviac peňazí. Je to často aplikovaný model psychológie na zákazníkov, stretnete sa s ním aj v našich obchodoch. Psychologický ťah nazývame odborným pojmom Gruen Transfer, ktoré možno voľne preložiť ako medzi časový presun mysle.
Obchodné priestory sa často obohatia príjemnou, tematicky ladiacou hudbou, aby sa zákazník cítil uvoľnene a odstránia veľké nástenné hodiny, aby sme si neuvedomovali rýchle plynutie času a dostali sa ku regálom s tovarom, ktoré sme pravdepodobne vôbec nemali v úmysle kúpiť. Prečo myslíte, že regály s výpredajovým a akciovým tovarom sú až na konci predajne? Je to práve preto, aby sme si všimli aj zvyšný tovar, ktorý už nie je možno tak cenovo výhodný, no obchod na ňom zarobí viac.
Podobných spôsobov, ako dostať so zákazníkov viac nájdeme aj inde. V kasínach platí, že čím dlhšie ostane hráč v kasíne, o tom viac kasíno zarobí. Práve preto v ňom nie sú ani len okná, aby hráč nevnímal čas, ktorý plynie. Podobne ako s akciovým tovarom je to aj s pečivom v supermarketoch. Obchodníci veľmi dobre vedia, že je to tovar, ktorý sa nakupuje najviac, preto ho strategicky umiestnenia na druhý koniec predajne, nech zákazníka pri prechádzaní pomedzi regále láka aj ďalší tovar, ktorý možno vôbec nemali v pláne nakúpiť.